Heeft een dier ook recht op privacy?

Ik zag net dat een vos jongen had gekregen en dat werd gefilmd met een webcam, mag dat zomaar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dit een serieuze vraag of een 1 april grap?

Het beste antwoord

haha, ik moest echt keihard lachen toen ik deze vraag las. hij is wel super gevonden maar neej denk t inderdaad niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat zal het dier misschien wel vinden, ja maar hij kan niemand aanklagen he!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 voor dit leuke antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel, Arie ;)"
Ik denk dat je je vraag anders wil stellen: kan een dier een beroep doen op het recht op privacy (lees: recht op bescherming van zijn/haar persoonlijke levenssfeer - vgl. artikel 8 EVRM bijv). antwoord is Nee. Of een dier er recht op heeft in die zin ook 'Nee', de wetgever heeft hier geen rekening mee gehouden (bewust dan wel onbewust).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan inderdaad zomaar. Sterker nog, ze worden zelfs naakt gefilmd, haha!

Maar nee, dieren hebben in dat opzicht geen rechten. Misschien iets voor de PvdD?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook dierentuinen hangen een webcam neer zodat mensen kunnen zien wanneer een olifant haar jong krijgt of hoe kleine ijsbeertjes hun dag doorbrengen. Dit is dan te volgen via hun website.